tirsdag den 5. juli 2016

Hvor kan hverdagen bare være træls...

Men så er det jo heldigvis godt, at den også bringer rigtig mange glæder.

Vi har et hus som vi udlejer og hold nu KÆFT (undskyld sprog) hvor kan man blive skuffet, ked af det, vred og frustreret over et andet menneske.

Jeg lever efter den opfattelse at alle indeholder/er gode medmennesker indtil andet er bevist. Og nøj, hvornår lære jeg det. Bliver desværre så skuffet og "PIGESUR"!!

Vores tidligere lejer har vi måtte smide ud, da hun lige glemte og betale husleje. Efter en kort, men mega hård kamp er hun ude, men men men.......
MISLIGHOLDELSE af svær grad. Har ALDRIG set noget ligne. Fugtskader flere steder, et køleskab som selv kunne gå ud, skuffer/skabe som som ikke var tømt, have der ikke var ordnet. Ja, jeg kan desværre blive ved.
Vil ikke vise billeder, skulle bare lige have luft for min indebrændte frustration. 

Så nu har vi gået og ordnet, sat i stand, udbedret og brugt masser af energi på og få et hus ud af det igen, som vi heldigvis allerede har fået udlejet igen.
                                    ...............................Lidt glæde i hverdagen er der jo altid :-)

Når det hele så forhåbenligt snart er forbedret, så min kære mand igen kan få lidt luft til alt det han gerne vil, ja så starter der jo nok en ny LANG kamp. Vi skal have vores penge!! Og det bliver nok ikke nemt, men foderetten er inde over og varetager sagen.

Vil prøve og få lagt mine frustrationer lidt til side. Skønt og få luft.

Men en kæmpe lektie til MIG SELV: Brug nu de helt igennem fantastiske veninder jeg har og læs af i stedet for og klare det selv. 
Og vigtig jeg skylder ikke et menneske som skaber så stor frustation og kaos i min hverdag/liv min respekt, så JANE lad nu vær med og tænkt på at tingene skal gøre ordenligt og respektfuldt. Der er mange måder og være et godt menneske på og jeg skal lære af denne udfordring i livet.

Vi har jo heldigvis også mange glæder i hverdagen. Min mand knokler som altid med alverdens projekter.
Vi har fået ordnet meget af haven. Nedlagt masser af bed, sået græs, sat ny hæk, fællet træer indtil naboen, som delvist var gået ud og sat nye grandtræer som skal være det nye skæld ind til naboen.



Også har vi fået sået den lækreste køkkenhave. Det bliver og er så fantastisk og nyde alle afgrøderne.
På det kreative plan..Tja....Lidt sker der. Er snart færdig med et hæklet babytæppe til min nevø Johan.  Og 2 små karklude til Alma's legekøkken er færdige. Farver er nøje valgt af Alma.


Kage til kagekonkurencen i børnehaven SKULLE også laves, efter et meget stort ønske fra Alma. 
Så i kampens hede, med og sætte hus i stand, alt for varmt vejr, så fondanten ikke var til og afbejde med fik jeg omnatten kl.01.00 op til sommerfesten lavet kagen.
Træt og udkørt var jeg, men det lukkes, kun med en MEGA fejl, men hvis man ikke laver noget, laver man/jeg jo heller ikke fejl.
Om natten kæmpede jeg med hvad der skulle stå og fik den lavet. Næste morgen røg jeg op, for havde drømt at jeg havde stavet forkert.
Siger til min mand Jens: Py troede jeg havde skrevet forkert, men den er jo perfekt.
Til det svare Jens: Tja, men den hedder jo ikke GNISTEN mere.
Også blev det i min verden til en møgkage. Jeg vidste det jo godt, vidste jo godt navnet var ændret, men den tanke strejfede mig bare ikke klokken L... om natten.
Men det var stil stor humor for alle pædagoger og forældre, da det var formandens kone der havde lavet fejlen.

Håber snart og lægge lidt mere kreativt ind, af noget af det som jeg har levet, men som jeg ikke har fået vist frem her på bloggen.

Hverdagen vinder ind og ferien står snart for døren.

Glædelig sommer til jer alle :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar