tirsdag den 3. november 2015

Tøse/pynte hygge

En skøn, sjov og kreativ aften er gået.
Jeg havde lovet og hjælpe Christina med og lave fondant til hende og hendes fars fødselsdagskage. Fondanten blev lavet også skulle vi være kreative og nøj det var hyggeligt.

Christina i fuld gang med og lave sin første fondant, 
hvor der er brugt micro ovn til og smelte skumfiduserne

Christina ville gerne at kagen skulle være efterårs aktig og det kom der en masse skønt pynt ud af.

Blade stemples ud i massevis

En lille del af alle de blade der blev kreeret.

Christina fik lavet de skønneste æbler, samt græskar.

Små agern skulle der også til.

Og kastanjer.

Glæder mig til og se kagen færdig. Den kræver en del kærlighed endnu, men er sikker på den bliver så fin.
Billed af den endelige kage vil blive lagt ind på bloggen når Christina har lagt sidste hånd på den.

Jeg har selv lavet mange kreative kager men er gået lidt træt i og lave det hele fra bunden af. Det tager lang tid, men var nu hyggeligt lige og sidde 2 og hjælpe hinanden.

Og da jeg ikke selv får lavet de vilde kage projekter lige pt, så får i lige et lille udsint af dem som jeg har lavet.

Til Almas 4 års fødselsdag

Alma var gået total frost amok, så sådan en kage skulle der til.

Almas far fødselsdagskage, da han blev 38 år

Studenterhuer til Kriss 2013

Kobberbryllupskager til faster Rikke og onkel A

Kage til min nieces barnedåb

Almas fødselsdagskage, da hun blev 2 år. 
Giraffen er yngling dyret hjemme ved os.

En lille serie af de kager jeg har lavet igennem de sidste par år :-) Må se om lysten til kage kreation
kommer tilbage, eller om det bare bliver til hyggeaftner, hvor jeg gerne lige hjælper med lidt pynt. Eller hvor jeg måske beder om hjælp??

Tak for en skøn aften Christina og tak for kaffe (GRINER HØJLYT). Tilbød Christina kaffe, hvilket hun takkede ja til. Jeg serverede den og uden rigtig og opdage det, drak jeg den. UPS, men så fik vi en masse sjov ud af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar