tirsdag den 15. september 2015

Lister........!!

Jeg holder af lister, til stor morskab for andre (især min mand), men for mig giver det overblik.

Jeg laver indkøbslister, som så mange andre. Madplaner, som en del også gør. Dog har jeg kalendersider til et helt år frem. Nemt og overskueligt :-) Jeg skriver alle spise aftaler og "ud af huset" aftaler ind også skriver jeg bare frem hvis jeg lige får en masse madideer. Går nødvendigvis ikke efter uges kødtilbud, men ser også på hvad jeg har fryseren..........

Apropos frysere, så har jeg jeg da også lister på hvad de indeholder. Har kun 3 frysere, de 2 er altid i brug. Men med egne dyr og masser af grønt fra haven, som fryses ned, er der behov for meget fryseplads.

MEN men, nu hvor jeg har alle de lister, manglede jeg et sted og have dem samlet.
Så fik købt denne fine kasse i Netto, som jeg så kan tage frem hver fredag eller lørdag, hvor indkøbs seddel og madplan laves.


Købte også en kasse til alle mine hækleopskrifter, så de kan blive samlet.

Nu mangler jeg bare og finde en super god løsning til ALLE mine opskrifter, så de er nemme og finde rundt i. Har en del opskrifter og finder gerne nye, så vi ikke bare altid får det samme. 

I går prøvede jeg og lave koteletter i fad med svampe og tomat. Skønt smagte det og er ikke sidste gang vi skal have det.
Opskriften er fundet på Valdemarsro, lige her: http://www.valdemarsro.dk/koteletter-i-fad/


Jeg har fundet mange andre opskrifter på Valdemarsro, som skal afprøves. De er nemme og overskuelige og de kræver ikke en masse ingredienser som er svære og få fat i.

Opskriften på disse syltede rødløg
er også fundet på Valdemarsro. Og de smager fantastisk.

Elsker også lister når vi skal på ferie. Alt nedskrives for min datter og jeg.
                                                                        Min mand pakker sit eget i sidste øjeblik......!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar